top of page

Västkustdraget


Idag har vi varit och tävlat i Västkustdraget.

Mandy var med i motb2 Cani-X med Kristoffer, dom gjorde ett bra jobb och tog sig runt den kuperade banan.

Jag startade Halo och Bentley med kickbike i motb1 och det var första gången dom sprang ihop i 2-spann. Det gick jättebra, dom sprang på bra och omkörningarna gick bra men i en nedförsbacke stod en man med två hundar i spåret som dessutom pratade i telefon, det blev trångt och precis när vi kommit förbi tappade jag balansen och vurpan var ett faktum.

Ekipaget som var precis bakom mig stannade och kollade av läget så tack för det! Hoppas att vi inte förstörde för mycket för dom och deras tid.

Vi kom upp på benen och körde några meter men upptäckte då att bromsarna tog väldigt dåligt, inte konstigt eftersom frambromsen var trasig. Jag försökte och försökte få ihop den men fästet var för kasst. Jag funderade då på om jag skulle bryta men tänkte att vi får ta oss till mål ändå. Vi fick i princip hasa oss ner för backarna eftersom jag inte ville riskera att rulla på och eventuellt kunna skada hundarna och då hade vi ju inte heller någon farthjälp i uppförsbackarna. Det gick ju mkt saktare såklart och vi förlorade mycket tid på det tyvärr.

Utöver det är jag supernöjd med deras prestation, det hade kunnat bli ett riktigt bra lopp och tid!

Foto: Monia Wergård.


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page