top of page

Barmarks SM


Under helgen har vi varit i Timrå, Bergeforsens idrottsplats där Barmarks SM gick av stapeln. Det var både min och hundarnas första start i SM ja faktiskt tom våran första start i en officiell tävling. Målet för oss var att äntligen komma till start, starta och ta oss i mål utan skador och liknande. Det bjöds på en tuff bana fick vi höra och på banvandringen i fredags kväll kände vi på delar av banan och visst skulle det bli lite tufft. Till min glädje hade vi ett startnummer ganska sent på dagen, så vi kunde ta det lugnt, insupa SM luften och titta på andra ekipage, nervositeten fanns där men det kändes mest kul att vara på plats. Det blev så våran tur och Emma som var med som handler och sällskap hade full koll på allt vilket var väldigt skönt så jag kunde fokusera på uppgiften. Tyvärr var det ett par ekipage före oss som inte kom till start vilket gjorde att vi inte hade något ekipage att jaga men vi kom i väg i starten, Mandy, Halo och jag och det gick som det brukar, full fart framåt. Tyvärr blev backarna lite för mycket för min astma så redan i andra backen fick jag problem, tufft att andas och kramp både i lungor och fot. vi blev i 3e backen ikappkörda och omkörda av två ekipage och självklart fick vi lite trassel med neckline så det förlorade vi tid på att trassla upp. Vi kämpade på och vilka hundar jag har som trots väldigt lite hjälp ifrån mig tog oss runt banan och i mål!

Trötta men glada hundar och tiden bättre än jag väntat mig! Inför idag, dag 2 låg vi 1,38 bakom 2an och vi skulle inte ha en chans att plocka in tid med tanke på utgångsläget med en kramp och astma problem som inte släppt så målet blev ist att faktiskt starta och att ta oss runt banan in i mål. Det gick riktigt tungt och jag fick gå i nästan alla backarna, någon km innan mål blev vi ikappkörda och omsprungna av en sån där snabb A klass hund och herre gud så mina små grisar sprang och jagade, snitthastigheten åkte upp och maxfarten var nog just maxfart för deras korta ben när Mandy började tappa balansen och snubbla på sig själv men hon ville inte ge sig utan fortsatte jaga och vi försökte att hålla samma avstånd och inte tappa till hunden innan. Tyvärr fick vi sänka tempot och tappade på ekipaget strax innan målrakan, tiden blev trots allt snabbare än igår! Vilken kämparglöd tjejerna visade och har visat hela helgen! Är så stolt över dom två och tacksam för hjälpen av Emma hela helgen.

Resultatet då?

Brons i klassen DS2B på Barmarks SM 2016!

En grymt rolig jobbig trevlig kall helg är slut och visst siktar vi på att ställa upp 2017!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page