top of page

Tävling Rallylydnad


Bruce, vilken hund han är! ikväll har vi varit i Gagnef-Floda på rallytävling. Jag anmälde dit eftersom det var en dubbeltävling så vi skulle ha två chanser på oss att skaffa det sista resultatet för titeln. Hade även tanken att vi skulle få lite motivation att komma ut och tävla lite, vi har inte tävlat sen hans debut i fortsättningsklassen i september 2014 det har liksom inte blivit av bara.

Väl på plats var jag som vanligt super nervös, gick första banvandringen och kände att det var ett par moment jag gärna hade sluppit. Frestelsen gjorde mig så nervös att jag i momentet innan inte var fokuserad nog, det kostade oss en fel övning men när vi väl tagit oss förbi frestelsen släppte nervositeten och hela rundan kändes så rolig, vi hade superbra kontakt, lite för bra tom så han nuddade ett par konor som gav oss avdrag men vad gör väl det när allt annat bara kändes så kul! Med ett kvalificerat resultat i första kunde vi slappna av till andra starten, nu hade han sin titel och vi kunde släppa pressen. Bana 2 var trixig, mycket konor, slalom och spiraler åt alla håll. Åter igen en bra känsla, superkontakt och en tokbra runda, förutom att jag skickade på hindret lite för sent vilket resulterade i att han rev hela hindret eftersom han hade sån kontakt. synd med massa avdrag där på en annars så bra runda. så tillbaka till det där med att han är en sån bra hund! Ja det kanske inte är pga att vi får 100 poäng MEN vi har inte kört en hel bana på ett år, tränat momenten bara lite då och då och ändå lyckas vi få till det med en superfin kontakt och glädje! Jag tar på mig missarna så det är jag som ska träna lite extra till nästa gång vi ska ge oss ut bland skyltar och konor. En härlig kväll, en glad hund och en rolig tävling!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page