top of page

Tävling Rallylydnad


Bästa Bruce! Ja han lyckades igår hålla mina nerver istyr igen när vi startade för första gången i fortsättningsklassen. Det var en dubbeltävling och vi hade med det två chanser på oss att få ett kvalificerande resultat, trots mina nerver och en felövning av mig lyckades vi på första tävlingen att få 83p och hamnade på en 5e plats. Domaren tyckte dessutom att vi hade ett "snyggt ställande, lugn & glad runda! snyggt!"

Tävling två gick tyvärr lite sämre, vi hade lite strul och jag gjorde lite fel så jag trodde verkligen att vi fått en massa avdrag och visst avdrag fick vi och ganska många MEN vi lyckades hamna på rätt sida strecket och hamnade på en 6e plats med 73p. Domarens kommentar "Fin runda! Harmoniskt" och hon berömde mig för våran fina kontakt. jätte kul dag med bra resultat och framförallt 2 kvalificerande resultat! Nu vet vi vad jag ska träna lite mer på och så ska vi se om vi hittar någon mer tävling i år eller om vi får vänta till våren med att försöka oss på att få det sista för att erövra

titeln RLDF.

Stolt över bästa grånos är jag allt!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page